Dzisiejszy przepis jest idealny na wakacyjne dni i wieczory. W pierwotnym przepisie znajdują się pstrągi jednak ja nie zawsze miałam je pod ręką więc z powodzeniem wykorzystuję zwykłe filety z mintaja. Taka wersja przepisu, którą dziś podałam jest dobra na każdy obiad. Poza tym prezentuje się świetnie, wygląda jakbyśmy spędziły w kuchni godziny a w rzeczywistości jest niezwykle szybka i prosta w przygotowaniu! Polecam ją także na grille! Taka ryba będzie zdrowszym i dla niektórych z pewnością smaczniejszym zastępstwem tłustych kiełbasek. Ponadto pamiętajcie, że migdały mają wpływ na poprawę pamięci, koncentracji i pomagają zwalczyć stres!

Potrzebne produkty:

  • 4 oczyszczone świeże pstrągi lub 4 filety z mintaja Frosty
  • 4 łyżki płatków migdałowych
  • połowa cytryny
  • połowa pomarańczy
  • przyprawy (sól, pieprz, imbir)

Rybę rozmrażamy, skrapiamy sokiem z połowy cytryny i pomarańczy. Następnie nacieramy każdy filet solą, pieprzem oraz startym imbirem. Rybę odkładamy na co najmniej pół godziny aby smaki się przegryzły.

Następnie obsypujemy filety z każdej strony płatkami migdałowymi – można je wcześniej chwilę prażyć na patelni (jedna łyżka płatków powinna starczyć na jeden filet). Rybę przekładamy do szerokiego naczynia żaroodpornego lub blaszki, którą przykrywamy folią aluminiową, aby ryba nie wyschła i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 30 minut.

Smacznego!