Może niektórych zaskoczę ale brokuł należy do rodziny kapustowatych. Pochodzi z Cypru i już w starożytności uprawiany był w Grecji i Rzymie. Brokuły są polecane przez dietetyków ponieważ w 100 g zawierają jedynie 22 – 24 kalorie! Podobnie jak inne warzywa z rodziny kapustowatych, brokuły zawierają dużą ilość witaminy C (o czym również świadczy zielony kolor warzywa) i beta-karotenu a dzięki antyoksydantom zmniejszają ryzyko chorób serca. Pamiętajcie, że nawet wodę po brokułach warto wykorzystać bowiem zawiera ona dużo soli mineralnych i aminokwasów.

Potrzebne produkty:

  • 200 g makaronu świderki lub muszelki
  • 4-5 pomidorów średniej wielkości
  • ok. 200 g szynki wiejskiej lub gotowanej
  • opakowanie brokułów Frosty
  • 1 ząbek czosnku
  • 5 łyżek śmietany 18% lub jogurt naturalny
  • oliwa
  • przyprawy (sól, pieprz, bazylia)

Brokuły gotujemy zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi na opakowaniu, uważając aby warzywa nie były rozgotowane. Makaron gotujemy al dente a na koniec hartujemy go zimną wodą.

Szynkę kroimy w wąskie i niezbyt długie słupki. Pomidory sparzamy gorącą wodą i obieramy po czym kroimy je w kostkę.

Wszystkie składniki: brokuły, makaron, szynkę i pomidory przekładamy do miski i mieszamy.

Do śmietany dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, oliwę oraz przyprawy i dokładnie mieszamy. Sałatkę polewamy sosem śmietanowym.

Smacznego!

Porady:

  • brokuły pełne witamin – niestety podczas zwykłego gotowania brokuły tracą wiele właściwości i wartości odżywczych dlatego najlepiej gotować je na parze lub w kuchence mikrofalowej bądź po prostu podsmażać