W naszych czasach niewłaściwy sposób odżywiania to praktycznie codzienność. Często nie zdajemy sobie sprawy, że jest to przyczyna wielu chorób cywilizacyjnych między innymi nowotworów. Najczęstsze z wykroczeń żywieniowych jest spożywanie nadmiernej ilości słodyczy i tłuszczów. Ważne jest jednak jakie tłuszcze spożywamy bowiem nie wszystkie mają negatywny wpływ na nasze zdrowie. Ryby i orzechy zawierają niezwykle korzystne dla naszego zdrowia wielonienasycone tłuszcze omega – 3. Najwięcej tych zdrowych tłuszczów zawierają ryby morskie tj. łosoś, makrela, śledź, pstrąg oraz orzechy włoskie. Orzechy ziemne znajdujące się w dzisiejszym przepisie bogate są natomiast w tłuszcze jednonienasycone, które również są dużo zdrowsze od tłuszczy nasyconych. Zdrowe tłuszcze znajdują się także w oliwkach, awokado i olejach z tych produktów oraz oleju rzepakowym, więc jeśli chcecie się zdrowo odżywiać bądź planujecie dietę warto wyposażyć się w te produkty :)

Potrzebne produkty:

  • pół kg ryby morskiej
  • co najmniej 1 szklanka orzeszków ziemnych (najlepiej 1 i 1/3)
  • 2 jajka
  • ok. 6 łyżek mąki
  • przyprawy (przyprawa do ryb, sól, pieprz)
  • cytryna

Rybę dobrze rozmrażamy a następnie kroimy na kawałki (większe kwadraciki). Pokrojoną rybę kropimy sokiem z cytryny, oprószamy solą i pieprzem oraz dodajemy przyprawę do ryb. Rybę odstawiamy aby się „przegryzła”.

W tym czasie drobno siekamy orzeszki. Jajko wbijamy do miseczki i roztrzepujemy widelcem. Mąkę i orzeszki przesypujemy na dwa oddzielne talerzyki.

Rybę obtaczamy najpierw w mące, następnie w jajku a na koniec w orzeszkach. Małe fileciki smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron. Ważne aby temperatura smażenia nie była za wysoka, aby orzeszki się nie przypaliły.

Smacznego!